lördag 22 januari 2011

Gårsdagens lunsj

I går hadde vi litt dårlig tid og måtte snekre sammen en rask lunsj. Vi hadde ris igjen fra middagen dagen før, så det passet bra og bruke det. Jeg skjærte opp 2 kyllingfileer i små biter og stekte sammen med en løk.
Så blandet jeg i risen i stekepannen, en neve med grønne asparges topper og krydret med himalaya salt, pepper og spiskumin. Vi spiste dette sammen med avocado biter og med hampfrø på...
Namm....=)


Asparges er fin kilde til vitamin E. C og B-vitaminet folat.
Avokado er super sunnt og inneholder MASSE vitaminer som A,B, C, E, Kalium og proteiner.
Spiser du to spiseskjeer avokado får du i deg ca 20 vitaminer og mineraler! =)
De økologiske hampfrøene inneholder masse proteiner, kalsium, kalium, fosfor, jern, omega 3, 6 og 9...
Så resultat en næringsrik lunsj som er lett og slenge sammen i farta... ( har man ikke ferdig ris tar det jo litt lenger tid..)

2 kommentarer:

  1. sv: JA, gjør det! Start med en bitteliten bit og øk gradvis. Jeg likte ikke stangselleri før jeg heller, men så har jeg bare blitt mer og mer glad i det. Mon tro om smaksløkene har byttet mening? ;)

    SvaraRadera
  2. Hei igjen. Har du en god brødoppskrift uten hvetemel?

    SvaraRadera

Skriv gjerne en komentar! =)