måndag 18 oktober 2010

Melk og hvete

Er egentlig melk bra for oss? Mange er uenige der, det ligger jo der fra gammelt av at barna må ha melk for og vokse og få sterkt skjelett osv.. Vi i familien sluttet med melk og hvete for ca 2 mnd siden etter og ha vært hos den fantastiske  Kinesiologen Ulf Kliman. I følge han kan mange barn med astma og allergier bli helt bra, eller mye bedere om man kutter ut disse to produktene som i dag har hovedvekt i vårt kosthold! Melk er jo kalvens mat, er det i det hele tatt naturlig for oss og drikke det..?



Melken er slimdannende og dårlig for våre mager, så kanskje ikke så rart barn med astma blir verre av og drikke de mengder melk vi bruker i dag! Allergi og astma er jo noe som stadig øker og blir verre, jeg er overbevist om at det kommer av våre kostvaner og livstil! 


Selv har vi hittils sett en forbedring i Jennifer hud, hun har hatt mye eksem og astma plager.
Den siste tiden har huden vært myk, fin og hun har klødd seg MYE mindre. Vi håper hun kan slutte på sin astma medisin snart også!

Hvetemel er også noe som er veldig tungfordøyelig for kroppen, kroppen bruker laaang tid på og bryte ned hveten. Dette gjør da så imunforsvar og annent påvirkes, jeg selv kjenner meg lettere og piggere i kroppen uten hvete. Har ved noen få tilfeller spist små mengder med hveteprodukter og kjenner da med en gang hvordan magen føles opblåst, kroppen tung og trøtt! 
Det er ikke lett og legge om kosten, for dessverre så inneholder nesten allt hvete eller melk. Men det går, man må bare lese på ting, tenke alternativt så dukker det opp mange alternativer! =) Og det er absolut vært det! Jeg er stolt av at vi har klart det så bra her hjemme og at jeg gir mine barn et sunnt kosthold! For mine barn er kun det beste bra nok! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gjerne en komentar! =)