lördag 2 april 2011

Salat...

Jeg elsker salater....
Og det er jo supermat for kroppen vår, som vi absolut burde spise mye mere av!
Jeg bruker og lage store boller med salat når jeg først er i gang,
da kan jeg bare sette den i kjøleskapet etter middagen slik at jeg har ferdig 
salat til frokost, lunsj eller middag neste dag....

Jeg bruker mye forskjellige ingredienser så det blir fin variasjon i salatene...
Jeg bruker også mye grønnsaker i salatene,
 da bevarer jeg næringsinnholdet som ellers hadde forsvunnet om de hadde blitt kokt eller stekt...
Det beste er og spise mest mulig ubehandlet slik at de for beholde all næring!

Her er noen eksempel på salater jeg lager...
Salat av ruccola, alfalfaspirer, tomat, brokkoli, succini, rødløk og agurk....

Salt av ruccola, agurk, tomat, hvitkål og rødløk...

Salat av Tomat, agurk, avocado og hampfrø...

Salat av revet gulerot, agurk, brokkoli, paprika og hampfrø...

Salat av spinat, blomkål, rødløk, agurk, paprika, tomat og brokkoli....

Salat av hvitkål, brokkoli, purre, blomkål og agurk...

Det var de jeg hadde bilder av...
 Ellers bruker jeg og ha i nøtter, pinjekjerner, gresskarfrø, solsikkefrø, spirer, oljer og kryder.... 
Det er bare og bruke fantasien og blande det man har av grønsaker...
SUPER MAT FOR KROPPENE VÅRE!
;)


2 kommentarer:

  1. Mange deilige salater! Jeg prøver og salat til middag neste nhver dag!:)

    SvaraRadera
  2. Jeg skal bli flinkere til og bruke råe grønnsaker, for det er jo sannt at det er best og sunest rått. Dine salater ser ut til og være gode! :-)
    Fin blogg Kaja!

    SvaraRadera

Skriv gjerne en komentar! =)