onsdag 18 maj 2011

17 Mai og en spennende hjemreise...

Mandag ettermiddag satte vi kursen mot Moss og 17.mai feiring! 
=)

Det er mye morro hos mormor og morfar..
Som og sykle en på hver pedal på trimsykkel.. ;)


På 17. mai fyllte min svigerfar 60år så de fulgte med til Moss for feiring!
Dagen startet med deilig frokost....


Våre fine barn pyntet seg så fint...


Så dro vi ned og sto på basartaket for og se på toget...

Fineste 17.mai barna! <3


Min kjekke lille kar! <3



Min staselige mann og jubilanten! 



Søtnosene våre!<3




Etterpå ble det lek på steinerskolen....

og litt turning i finstasen...

Søtisene igjen! <3

Etterpå feiret vi med en deilig middag laget av min far som er fantastisk kokk!
Og en bursdagskake på toppen av det hele...
(Aldeles for mye mat!)
Vi fikk sett på russetog og barna fikk samlet inn haugevis med russekort!


Så startet vi vår hjemferd,
 vi skulle kjøre over svinesundbrua for at barna ville se på broen
og for og slippe "svingeveien"....

Men et godt stykke inn i Sverige møtte vi dette:

Et gigastort tre som lå midt over hele veien,
 vi ringte politiet og de sa at hjelp var på vei...
Treet var så stort så det var ikke sjangs og flytte det på egenhånd...
Vi sto og ventet ca 10 min før det kom en brannbil som skulle redde oss... ;)
Det hele endte med at en bonde kom med sin traktor og 
de brukte motorsag og stykket opp treet for så og få  fraktet bitene bort... 
Barna syntes det hele var superstas og skravlet ivrig i vei med brannmenne og ville hjelpe til.... 

Barna fikk hjelpe brannmene med og feie veien når treet endelig var borte....
Vi fikk ihvertfall en god pause underveis og barna syntes dette ble en super spennende tur...
=)


Men det ble sent før vi kom oss hjem og våre barn sovnet så søtt i bilen...


3 kommentarer:

  1. Litt av en hjemtur må jeg si:) Kan tenke meg det var spennende for dem:)

    SvaraRadera
  2. Hurrs for flotte 17.Mai-barn! :-D

    SvaraRadera
  3. Ser ut som om dere hadde en herlig feiring da. Morsomt med litt forandring på veien vel. hehe! ;-)

    SvaraRadera

Skriv gjerne en komentar! =)