lördag 14 maj 2011

neslesuppe med kylling...




Ingredienser: 
1,8 liter Vann
15 dl  Brennesle
( jeg hadde ingen kjøkkenvekt så jeg  fikk bruke desiliter mål,
 men jeg trykte det lett ned så det ble plass til en del...)
12 dl Spinat
2 løk
2 rødløk
2 terninger kylling buljong
1 kg kyllingfilet skåret i terninger
4 gulerøtter i terninger
pepper



Slik gjør du: 
hell vann, brenneslen, spinaten og løken i en gryte og la det koke i ca 10 min....
Bruk en stavmikser og kjør til det ikke er noen biter/blader igjen....
ha i kyllingbuljong,  gulerøttene og kyllingfileen...
smak til med salt og pepper og la det hele koke i 15-20 min...


Server med brød eller knekkebrød til...
Mmmm....
Også SÅ sunnt!!
=)

Brennesle er super mat som absolut er verdt og neytte seg av, 
også er det jo gratis! ;)
Her har jeg skrevet litt om Brennesle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gjerne en komentar! =)