tisdag 1 februari 2011

Himalaya salt...

Hva er himalaya salt?
Himalaya salt stammer fra et hav som dampet bort for 250 milioner år siden, saltet har ligget under høyt trykk nede i jorden i flere milioner år. Mineraler og sporstoffer har blitt godt bevart og himalaya salt inneholder faktisk alle jordens 84 mineraler og sporstoffer. Himalaya salt inneholder naturlig jod, det har ligget godt bevart fra menneskenes forurensning og har ikke blitt kjemisk bearbeidet eller tilsatt tilsettningsstoffer!


Hvorfor bruke himalaya salt?
Fordi det er jordens reneste salt som ikke er forurenset eller inneholder toksiner.
Fordi det inneholder masse mineraler og sporstoffer kroppen vil ha.
Det sies også at himalaya salt har medisinsk virkning på kroppen vår.
 Saltet skal regulere vannbalansen i kropppen, forhindre kramper, osteoporose, slimdannelser og rengjør bihuler og lunger. Dessuten har himalaya salt en god smak og er lettere å salte med, ettersom den er mild og det er vanskeligere og oversalte maten.
Kan også brukes som badesalt og skal visst nok ha en svært rensende effekt på kroppen!






5 kommentarer:

  1. Oj, dette saltet hørtes spennende ut! Får jeg tak i det i helsekosten, eller må det bestilles på nettet?
    Selve posen ser ut som noe jeg kan bruke i min papirhobby :)

    SvaraRadera
  2. Himalaya salt får man kjøpt på helsekost, tror de fleste har det! =)
    Hehe, ja posen er nok fin og bruke for den som er kreativ og fingernem som du! =)

    SvaraRadera
  3. Dette himalayasaltet er bare lueri: http://skepsis.no/?p=903

    SvaraRadera
  4. Hmm.. Tja det er ikke alltid lett og vite hva som stemmer og ikke stemmer, jeg bruker ihvertfall Himalayasalt, jeg synes det er utrolig godt. Det har mildt og god smak iforhold til annent salt, man "oversalter" ikke maten like lett... Fin rosa farge har det og jeg tror fortsatt at det har mange bra egenskaper som ikke "vanlig" salt har... Men takk for tips om andre synsvinkler! =)

    SvaraRadera
  5. Det viktigeste for meg er at saltet ikke er kjemiskt bearbeidet, jeg vil ha mest mulig naturlige produkter! =)

    SvaraRadera

Skriv gjerne en komentar! =)