tisdag 1 februari 2011

Matrester...

Vi i våre overklasse land kaster mye mat...
Her i huset kastes ikke en smule, men det er fordi vi har høner som koser seg med
 festmåltider av vår kaste mat!
I dag lagde jeg avocado salat og kom da over en avocado som var litt for moden...
 Jeg er nok litt kresen når det gjelder slikt og spiser helst ikke grønnsaker frukt med brune flekker osv... Teit ja, men jeg har nok alltid vært sånn! Jeg klarer ikke prikker på eplene feks... Ser liksom for meg marken som koser seg der inne i eplet...hehe... Så altså hva skulle jeg gjøre med denne brune avocadoen? Avocado som er så flott og inneholder så mye flott for kroppen, synd og kaste ihvertfall (dyre er de jo også)! 

Så resultatet ble dette:
Nå skulle jeg vel ha tatt meg tid til og most den og blandet i litt lavendelolje og andre go´saker, men som småbarnsmor har jeg som oftest andre ting på listen en egenpleie... 
Så altså en kjapp innsmøring av avocado i ansiktet, skyldt bort når det hadde tørket...
Resten av avocadoen ligger i kjøleskapet, så det blir en intensiv avocado pleie av huden de nærmeste dagene på meg! Herlig! =)
Det blir jo billig også foresten, da en avocado rekker til mange masker og ikke koster mer enn 6 kr, hvor mye betaler man ikke for en ansiktsmaske vanligvis..? Og enda bedere, en super anisktmaske som ikke inneholder noe som helst kunstig tilsettningsstoffer eller kjemikalier... 
Huden ble myk og fin, det kan absolutt anbefales! =)

Dagen middag:

Laksefilet (tilbud på konsum denne uken så alle svensker pass på), quinoa og avocadosalat...


Ps...
Blå lepper skyldes et enormt blåbærsug om dagen.. ;)


2 kommentarer:

  1. Ha, ha, herlig avocadofjes! (Hadde lyst til å skrive "tryne", men det kunne jeg jo ikke gjøre)
    Jeg må gi deg komplimenter for dine meget klare og pene øyne. Kan tenke meg at de har blitt klarere etter at du har kuttet ut så mye giftstoffer.

    SvaraRadera
  2. Tryne går bra det og! ;P Takk for kompliment.. Jeg kanskje ser klarere også ;P Så mye blåbær som jeg inntar for tiden burde jeg vel snart ha syn som en ørn! ;P

    SvaraRadera

Skriv gjerne en komentar! =)