tisdag 8 februari 2011

Deodorant

 alle kremer og all kosmetik vi omgis av inneholder mye miljøgifter.
Det er viktig og tenke på hva vi smører på huden, det trekker jo inni porene og går videre inn i blodet.
Så det og tro at det er ufarlig og smøre hva som helst på huden er ganske feil.
 Jeg selv har en meget skeptisk holdning til alle kremer og deodoranter osv...
Jeg vil bare smøre helt naturlige ting på min kropp, ting jeg vet nærer huden og er bra for kroppen.
Og ikke minst skal mine barn KUN smøres med naturlige produkter!
 Så her i huste bruker vi nesten bare planteoljer som avocadoolje, sesamolje, linfrøolje, aprikoskjerneolje osv... Jeg bruker og kjøpe oljer fra www.ingridk.com eller på www.iherb.com.

Når det gjelder deodorant bruker jeg aldrig de som selges i mat butikken, 
da de inneholder utrolig mye skadelige stoffer. 
Brystkreft er feks en kreftform som er i vekst og det kan de jo være mange grunner til.
Mange mener at nettop deodoranter kan være en av grunnene, ganske logisk egentlig.
Vi smører jo på kreftfremkallede miljøgifter under armene, som trekker rett inn i kjertlene i armhulen som går videre til brystkjertlene... 

Det finnes mye bra på markedet som er helt fritt for kjemikalier, 
så man kan fint ungå og utsette seg for dette! 
Jeg bruker denne deodoranten og er superfornøyd med den:

Vet ikke hvor den er kjøpt siden jeg har fått den av min mamma, men denne type deodorant finnes nok på de fleste helsekoster. Det finnes også vedlig billige på www.iherb.com


Det er rett og slett bare en ren krystall, man tar litt vann på og så smører man under armene.
Det lukter ingenting, blir ikke klisete, og det blir ingen flekker/merker på klærne.
Og den funker helt fint, har alldrig hatt noe problem hverken til hverdags eller på trening! 

Her er en artikkel om deodoranter og hvilke stoffer man bør se opp for:

Grønn hverdag har også gjort en test av deodoranter, den finner du her:

2 kommentarer:

  1. Kaja, du måste säga till mig nästa gång du beställer därifrån, så kan vi dela på frakten :D

    SvaraRadera
  2. Tjohopp så mange bra tips du har på lur da! ;)

    SvaraRadera

Skriv gjerne en komentar! =)