torsdag 2 december 2010

Amalgam..

Jeg kom på en sak min mamma fortalte meg nylig, ang dette med bruk av amalgam...
Som sagt er min mor alternativ og har alltid hatt en sunn, men skeptisk holdning til medisiner, vaksiner og kjemiske ting vi tilfører kroppen. Da jeg var 7-8år skulle jeg borre et hull i en tann, tannlegen tok da fram amalgam.. Min mamma hadde da selv lest på seg nok kunnskap at hun visste at dette slett ikke var bra, og sa at min datter skal ike ha amalgam i sine tenner.. Tannlegene syntes hun var håpløs som skulle være så vanskelig, for det var jo det de brukte... Og det var jo absolutt ikke noe farlig!!! De sa at hadde det vært farlig så hadde det ikke vært lov til og bruke osv....

(Bilde kilde: Nrkp3.no)

Men min mamma sto på sitt, og jeg fikk ingen amalgam fylling.. Nå snart 20 år senere ja da vet de fleste at amalgam slett ikke er bra... Nå har forskningen kommet så langt på området så de vet at det var veldig dumt og putte tennene fulle av amalgam.. Men det tok sin tid, allt må jo bevises opp og ned i mente før det kan offentliggjøres, bare litt synd for de som nå i dag sliter med helse problemer pga sine amalgam fyllinger! Så nok en gang, TENK SELV! Det er ikke alltid det som alle andre gjør er det beste! Man må skaffe seg kunskapen selv!

2 kommentarer:

  1. Tenker også på alle dem som ufrivillig har arbeidet under slike kvikksølg-damp-forhold i mange år og blitt syke av å være tannlegeassistener:(

    SvaraRadera
  2. Ja, det er mange som har blitt rammet av helseplager pga av dette! Trist! =(

    SvaraRadera

Skriv gjerne en komentar! =)