fredag 11 mars 2011

Rødbete lunsj...



500g Kyllingkjøttdeig stekt med  1/2 brokkoli i biter, 1 hakket løk, 1 revet rødbete,
krydret med himalaya salt, svart pepper, koriander, paprika og litt chili.
Servert med rød quinoa.


Jeg skal være ærlig og innrømme at jeg faktisk har hatet rødbete hele mitt liv!

Jeg husker fortsatt hvordan mammas rødbetegryte la seg som en klump i halsen, 
og der satt jeg fortvilet og forsøkte skylle det hele ned med vann...

Men jeg vet jo at rødbete er en fantastisk grønnsak som inneholder mye mineraler...
Så jeg forsøker og finne nye måter og bruke rødbete på, 
uten at det smaker for mye rødbete! ;)
Denne lunsjen ble super god og smakte ikke rødbete i det hele tatt, takket være kyllingene og kryderet...
En fantastisk fargerik og flott lunsj ble det! 
=)

2 kommentarer:

  1. Så fine farger!
    Det ser ihvertfall veldig lekkert ut!;)

    SvaraRadera
  2. Ja det så jo bare helt fantastisk ut,flotte farger!:)
    Du er flink til og finne på kreativ mat! jeg liker heller ikke røbett, men kanskje jeg skal prøve det alikevell?;)

    SvaraRadera

Skriv gjerne en komentar! =)