lördag 6 november 2010

Spise og ikke spise..

Det er jammen ikke lett og vite hva man kan spise og ikke spise.. Det føles som om 80% av det man har spist tidligere er usunnt, når man legger om kosten og får litt innsikt i sunn kost og helse. Vi har kuttet ut hvete melk og prøver og holde oss uten sukker også. Dette begynnte vi med for at vi vil leve sunnest mulig slik at Christofer får en bra helse, og forhåpentligvis alldrig får tilbake kreften.
Her står det litt om hva som er bra og dårlig og spise:
http://www.kilman.nu/vart_kos12.htm

Tenk hvor mange "overklasse"sykdommer vi hanskes med i dag, folk får revmatisme, fedme, kolesterol problemer, hjerte og karsykdommer, allergier osv.. Og dette er problemer som har økt og trolig kommer til og fortsette og øke hvis vi fortsetter og leve som vi gjør. Det florer jo av sukker rundt oss, og mange lever på kjøtt, hvit brød og andre produkter som forsurer miljøet i kroppene våre. Rart man blir syk..?

Dette med ph balansen i kroppen er veldig spennende og innterisannt! Anbefaler og lese dette:
http://www.alternativ.no/art/?id=157#Anchor-1833
Mange forskere kjenner til det, men dessverre allt for få av oss "folk flest". Vi spiser og drikker så mye som skader kroppen vår. Vi lytter ikke lenger til hva som er rett for våre kropper, men putter i oss allt som de kyniske industriene vil tjene penger på. Det er sykt at det er så billig og kjøpe godteri og dårlig mat, mens grønnsaker og ordentlig mat blir så mye dyrere. Det burde jo vært tvert om, det skulle vært lettere og velge rett. Der har staten en jobb og gjøre!

Man ser barn som stadig blir mer overvektige og folk som sliter med helse problemer, men det kobles sjelden sammen med hva man putter i seg. Nei det er arvelig sier mange, ja visst har man en mamma og pappa som er overvektige, så er det ofte skyldt av et feilkosthold. Og barna får  matvaner/samme kost som sine foreldre... Resultatet blir jo da samme for barna også, ganske naturlig... Det er klart det finnes untak, det er jo noen som kjemper mye med dette, men tror alikevel kost er skylden i bunn og grunn. For de færreste vet feks. at hvetemel  er så dårlig for våre kropper. Alle burde tenke gjennom hvordan man lever! Det er ikke lett og stå imot alle fristelser, men det går! Og man føler seg så sykt mye bedere når man klarer det! =)



 Det er så synd og vente til den dagen da kroppen er skadet og syk, før man begynner og tenke på hvordan man behandler sin kropp. Man burde begynne NÅ, les på ting, tenk på alle e-stoffer og allt sukker og dritt vi putter i oss. Vil vi virkelig la kroppene slite med og bryte ned dette? Eller vil vi gi våre kropper kun det beste, mat som nærer og sterker kroppen..? Jeg velger det siste, jeg vil gjøre det beste for at min kropp skal ha det bra og være frisk! Jeg vil ha de beste forutsettninger for og kunne få et friskt og langt live med mine kjære! Og jeg vil selvfølgelig gjøre det samme for mine barn! De kanskje synes det er kjipt og bare få litt sukker på lørdager, når andre har fest med mat hele uken... Men en dag forstår de og vil være takknemelig for at jeg ga dem en god start på livet! Og det er viktigst! Så til de som synes jeg er en streng  fæl mor som ikke lar min sønn på 1 år smake på ting med sukker... Jeg velger bare og gi min sønn en frisk helse og den beste start på livet, jeg synes alle burde gjøre det samme for sine barn! =)

1 kommentar:

Skriv gjerne en komentar! =)